رتبه چهارم مسعود نکویی در مسابقات آهنگسازی ایتالیا

چهارمین دوره رقابتهای بین المللی آهنگسازی کرال مردان komos ایتالیا در مرحله پایانی خود با ۱۰ آهنگساز راه یافته به مرحله نهایی این رقابتها ، از کشورهای ایتالیا ، امریکا ، ایران ، استرالیا ، ژآپن ، نیوزلند ، اندونزی ، پرتغال ، کانادا و انگلستان به کار خود پایان داد.

در این فستیوال ، مسعود نکوئی بعنوان تنها آهنگساز شرکت کننده از ایران حائز رتبه چهارم شد که تنها با یک رای اختلاف با رتبه سوم در این جایگاه قرار گرفت . نظر به کیفیت آثار در بخش نهایی آثار این آهنگساز ایرانی نیز در نشریه آلتره دیزیونی ایتالیا منتشر خواهد شد.

پنج داور متخصص از ایتالیا با نامهای لورنزو اورلاندی ، کریس ویلیامز ، دانیل ونتوری ، ماتیو جولیانی و جیلیو گارُتی آثار را بررسی و رای نهایی را اعلام نمودند.

شیوه امتیاز دهی بدین گونه طراحی شده بود که هر داور به رتبه ۱ عدد۳ ، رتبه ۲ عدد۲ و رتبه ۳ عدد ۱ اعطا می کند که پس از بررسی آثار مسعود نکوئی از نظر چهار داور حائز رتبه دوم و سوم شد و در مجموع رای داوران به رتبه چهارم دست یافت.

در این رقابتها آهنگساز ایتالیا به رتبه نخست ، آهنگساز ژاپن به رتبه دوم و آهنگساز نیوزلند به رتبه سوم و مسعود نکوئی از ایران به رتبه چهارم دست یافتند.

مسعود نکوئی با ارائه پارتیتور آهنگهای کرال آکاپلا پلی فنیک خدای ناخدا و همای رحمت و یوسف گمگشته در این رقابت بین المللی شرکت کرد و پارتیتور خدای ناخدا از دید داوران شایسته رتبه دوم و پارتیتور همای رحمت شایسته رتبه سوم شناخته شد اما در مجموع سه پارتیتور در جایگاه چهارم قرار گرفت.

این مسابقات تنها برای گروه کر مردان طراحی شده بود و با توجه به اینکه آثار مسعود نکوئی برای گروه میکس ۴ بخشی نوشته شده علی رغم شرکت در بخش متفاوت ، نتیجه ارزشمندی برای این آهنگساز محسوب می شود.

بیش از ۱۲۰۰۰ دانش آموز در استان کرمان آثار گویش محلی مسعود نکوئی را اجرا می کنند

امسال ، بیش از ۱۲۰۰۰ دانش آموز در استان کرمان آثار گویش محلی ساخته مسعود نکوئی را در قالب سرود مدارس اجرا می کنند.

این رویکرد جدید روح تازه ای به کالبد سرود و موسیقی مدارس استان کرمان بخشیده است و دانش آموزان را پس از سالها ، دوباره به سرود خواندن علاقمند نموده است. این آثار که در فرمهای مختلف سازی و چند صدایی تصنیف شده اند با رویکرد جدید موسیقی جهانی و ایرانی مطابقت دارد و با گویش محلی و اصیلی است که چندی پیش در حال فراموشی بود اما این حرکت وسیع جان تازه ای به گویشها و لهجه های کرمانی و ایرانی داده است. این آثار که با حرکات و فرم مخصوص به خود طراحی شده است باعث شور و شعف دانش آموزان شده و مربیان را به سرود مدارس ترغیب نموده است. در این قطعات به فرهنگ و آداب و رسوم و بازیهای محلی و گویشهای متنوع پرداخته شده و به حفظ و حراست آنها بدست نسل جدید یاری می رساند.
تا کنون بیش از ۱۸۰ اثر در این ژانر تولید شده و بخشی از آنها در قالب آلبومهای آواز گروهی چندصدایی مکتب خانه ، مفشو ، اتلک ، ماچلس منتشر شده است و بصورت پارتیتور در کتابهای یشکی ، کاروونسرا ، پته ، عام آوا ، قوتو ، پخ پخو و آشق در دسترس هنرمندان است.

ماه پیشانو جان پارت پیانو تنظیم مسعود نکویی

ماه پیشانو جان ترانه محلی خراسان

ماه پیشانو جان ترانه محلی خراسان

اثر ماه پیشانو یکی از ترانه های محلی خراسان است که سالهای سال در فرهنگ آن خطه از کشور رواج داشته و خوانندگان بسیاری از خراسان تا غیر خراسان آن را اجرا نموده اند. در این بخش این اثر برای پیانو و وکال توسط مسعود نکویی موسیقیدان و پژوهشگر کرمانی تنظیم شده است و برای دانلود قرار داده شده است.

 

خرید و دانلود ماه پیشانو جان – پارت پیانو – کامل – PDF – فایل ۱٫۵۴MB

RIAL 150,000 – خرید و دانلود

 

خرید و دانلود ماه پیشانو جان – پارت پیانو – PDF – فایل ۲۸۲KB

RIAL 100,000 – خرید و دانلود

 

خرید و دانلود ماه پیشانو جان – پارت پیانو و PowerChord – PDF – فایل ۶۴۰KB

RIAL 100,000 – خرید و دانلود

 

خرید و دانلود ماه پیشانو جان – پارت پیانو – کامل – Midi – فایل  ۱۰٫۴KB

RIAL 150,000 – خرید و دانلود

 

خرید و دانلود ماه پیشانو جان – پارت پیانو – Midi – فایل  ۱۳٫۹KB

RIAL 100,000 – خرید و دانلود

 

 

 


 

شعر اثر ماه پیشانو :

گفتمش آهای ماه پیشانو گفت جون جونم                     جون جونم آی جون جونم

گفتمش بگو غنچه گل تو باغش می مونم                       جون جونم آی جون جونم

گفتمش چرا ماه پیشانو نامهربونی

گفت می خوام بسوزونمت تا قدرم بدونی

 

گفتمش فدای غمزه گردم دلخوشم که تو رِ نومزه کردم

پیش پات می شینم دو زانو آی ماه پیشانو جان ، ماه پیشانو

 

گفتمش چرا ماه پیشانو جان تو بلایی                           جون جونم آی جون جونم

گفت بلا نگو خِرمَنِ گیسو از طلایی                           جون جونم آی جون جونم

گفتمش برات خونه می سازم از خشت و گل

گفت اگه دوستُم داری جام بده تو خونه ی دل

 

گفتمش فدای غمزه گردم دلخوشم که تو رِ نومزه کردم

پیش پات می شینم دو زانو آی ماه پیشانو جان ، ماه پیشانو

 

گفتمش بیا ماه پیشانو پیمون ببندیم                              جون جونم آی جون جونم

گفت باشه ولی قول بده که دائم بخندیم                       جون جونم آی جون جونم

گفتمش دروغ می گی ماه پیشانو تو مستی

گفت که باور کن با تو می مونم تا توهستی

 

گفتمش فدای غمزه گردم دلخوشم که تو رِ نومزه کردم

پیش پات می شینم دو زانو آی ماه پیشانو جان ، ماه پیشانو

اثر «پخ پخو» عنوان بهترین آهنگسازی جشنواره تولیدات صداوسیمای مراکز ایران را کسب کرد

خبرگزاری ایسنا – سرپرست گروه آوازی مهروطن :
اثر «پخ پخو» عنوان بهترین آهنگسازی جشنواره تولیدات صداوسیمای مراکز ایران را کسب کرد

ادامه مطلب …

nekooei.com

جشنواره گزینشی موسیقی فجر به کجا می رود

آوای ایرانیان: مسعود نکویی، آهنگساز و سرپرست گروه کر مهروطن که هنرمندی شناخته شده در عزصه موسیقی کلاسیک است و از سویی هم سابقه ۵ سال حضور در جشنواره موسیقی فجر را در کارنامه هنری خود را دارد با در انتشار یادداشتی درخصوص عدم انتشار فراخوان برای جشنوار موسیقی فجر، این یادداشت را در اختیار آوای ایرانیان قرار داد که از نظر میگذرد.

جشنواره گزینشی موسیقی فجر به کجا می رود؟

در سرزمینی که تنها رویداد کشوری و بین المللی موسیقی آن فجر نام دارد ، پس از برگزاری سی و یک دوره هنوز ساختار و رویکرد مدونی مشاهده نمی شود و در آخرین دوره آن با حذف بخش رقابتی که تنها روزنه پذیرش گروههای جوان و پویا از سراسر کشور بود عملا این جشنواره انحصاری و غیر قابل نفوذ و پایتخت محور شد. بسیاری از گروههای موسیقی کشور در جشنواره فجر به خودباوری رسیدند و اکنون این مسیر دانسته یا ندانسته بسته شد.

چقدر تلخ است وقتی می شنویم بدلیل کمبود بودجه بخش رقابتی برگزار نمی شود و بدتر آنکه از غیر تهرانی ها بخاطر هزینه اقامت و پذیرایی دعوت نمی شود و مایوس کننده تر اینکه با بهانه هایی همچون سطح کیفی گروهها ، بخش رقابتی را زیر سوال می برند…

تنها در بخش رقابتی کرال می توان از گروههایی نام برد که در عرصه ملی و بین المللی خوش درخشیدند و آلبومهای موسیقی متعددی از فرهنگ و آداب و رسوم و هویت ایرانی تولید کردند و رشد خود را مدیون دوره های قبل جشنواره فجر بوده اند و این مهمترین نقطه قوت جشنواره فجر دوره های گذشته بوده است. گروههای موسیقی بسیاری هستند که همچنان به امید وجود و اضافه شدن بخش رقابتی به جشنواره فجر فعالیت و تلاش می کنند اما هنوز نه فراخوانی منتشر شده و نه دستور العمل اجرایی.

مگر جز این است که جشنواره فجر برای زنده نگه داشتن آرمانهای ملی و انقلابی و فرهنگ و هنر ایرانی بنا شده است؟
اگر قرار است استعدادها و گروههای فعال ایرانی که در این حوزه در سطح ملی و بین الملل فعال هستند و در پایتخت زندگی نمی کنند تنها بدلیل دور بودن از مراکز مصدر مجوز و حمایت و تصمیم گیری مغفول واقع شود و کاملا فراموش شوند می توان کلا” جشنواره موسیقی گروهی ایران را در پایتخت و هنرمندانش محدود کرد. همانگونه که همیشه لفظ “شهرستانی” برای غیر تهرانی ها مصطلح و عادی شده است و در بسیاری از زمینه ها از جمله موسیقی قسمتهای دیگر کشور ” محروم ” انگاشته می شوند.اما به واقع اینگونه نیست و هویت هنر اصیل و چند هزار ساله ایرانی توسط گروههای پویا و فعال ایرانی در سراسر کشور به دنیا معرفی می شود.

ما درگیر برزخ جشنواره ای شده ایم یعنی تکلیفمان مشخص نیست یا اصلا قرار نیست مشخص باشد.
شکی نیست که هنرمندان ، دلسوزان و زحمتکشان بسیاری برای جشنواره فجر تلاش می کنند اما به نظر می رسد تنها رویداد بزرگ موسیقی کشور نیاز به بازنگری اساسی دارد و اگر مجددا بخش های رقابتی آن حذف شود ارزش دیرینه خود را از دست خواهد داد و تنها فرصت گروههای خارج از پایتخت زایل خواهد شد.

با آرزوی خدمت به فرهنگ و هنر ایران
مسعود نکویی
آهنگساز و سرپرست گروه آوازی مهروطن

nekooei.com

تاکید مسعود نکویی بر اقتصاد گردشگری هنری بجای صنایع و کشاورزی غیر مولد در شهرهای کهن ایران

مسعود نکویی” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، افزود: تداوم رکود اقتصادی ملی و جهانی زنگ خطری برای صنایع غیر مولد و غیر اقتصادی در ایران و بازنگری سیاستگزاری کلان در این عرصه است.

وی تصریح کرد:  شهرهایی با قدمت چندهزار ساله به بهانه ایجاد اشتغال بومی و تولید ملی قربانی صنایع و کشاورزی نصفه و نیمه ای می شوند که آخر سر در بهترین حالت آن صنایع با کمتر از نیمی از ظرفیت اسمی فعالیت کنند ، مواد خام را زایل کنند ، آب در حال اتمام را مصرف کنند و کارگرانی نیمه شاغل و بلاتکلیف را به جامعه تحمیل کنند و یا پروژه ها بدلیل مشکلات متنوع ، نیمه کاره رها شده و غیر اقتصادی و غیر قابل بهره برداری محسوب می شوند.

نکویی بیان کرد: در دنیا و در کشورهای توسعه یافته اینگونه نیست که یک کشور تمامی نیازهای مصرفی و تکنولوژیکی خود را خودش تولید کند بلکه عمدتا در صنایع و محصولات کشاورزی و تکنولوژیکی که مزیت رقابتی دارد و یا مشتری کافی داخلی و خارجی دارد تمرکز و سرمایه گذاری می نماید و بجای اصرار بر تولید غیر مولد و غیر اقتصادی تمرکز خود را بر توانایی ها و ارزش آفرینی استراتژیک قرار می دهد.

این کارشناس هنری خاطر نشان کرد: گاهی لازم است به پیشینه خود برگردیم و ببینیم که ایرانیان قدیم در تولید علم و دانش و ادبیات و هنر بسیار موفق و همچنین صاحب سبک بوده اند.

وی ادامه داد: ایران در طی چندین سال گذشته نشان داده که خودروساز و مونتاژکار خوبی نبوده و حتی کشورهایی که بعد از ایران خودروسازی را شروع کردند به سرعت پیشرفت کردند و گوی رقابت را از ایران ربودند اما ایران همچنان بر خودروسازی اصرار دارد.

نکویی گفت: در بخش کشاورزی سالیانه حجم عظیمی از محصولات حتی برای برداشت به صرفه نیستند چه رسد به حمل و نقل و رسیدن به دست مصرف کننده!  که بخش زیادی از آنها زیر زمین و یا روی درختان می مانند و برداشت نمی شوند و بسیاری مثالهای مشابه صنایع تولیدی و کشاورزی که وضعیت مشابه یا بدتری دارند و البته همه به وجود آب بشدت وابسته هستند.

وی در ادامه افزود: شهرهای سنتی ما همانند کرمان ، اصفهان ، یزد ، شیراز با پیشینه عظیم فرهنگی هنری خود در محاصره صنایعی قرار گرفته اند که اکثرا با کمتر از نیمی ظرفیت فعالیت می کنند و برخی از آنها مواد اولیه خود را نیز زایل می کنند و محیط زیست را آلوده می کنند و آب کمیاب را از بین می برند.

نکویی بیان کرد: اگر در این شهرها و اطراف آنها بجای سرمایه گذاری روی این صنایع زایل کننده ، آلوده کننده و مصرف کننده و غیرمولد ، بر روی صنعت گردشگری و خصوصا گردشگری هنری تمرکز شود علاوه بر تکیه بر داشته های فرهنگی و صنایع دستی ، می توانیم با برگزاری فستیوالهای هنری و فرهنگی علاوه بر کسب درآمد و اشتغال زایی در این حوزه ، لااقل از عواقب و آلودگیها و ضایعات صنایع غیر مولد جلوگیری کنیم.

وی ابراز کرد: یکی از بدترین پیامدهای صنایع ، تبعات زیست محیطی پس از پایان چرخه عمر آن صنعت است که کشورهای توسعه یافته از جمله امریکا هنوز با آن دست و پنجه نرم می کنند. تاسیسات عظیم و ساختمانهای متروکه و زمینهای نابارور و آلوده این صنایع بدلیل پرهزینه بودن قابل تخریب و بازسازی نیستند و بسیار بیش از درآمدهای کسب شده در طی فعالیت برای آن منطقه تبعات دارند.

نکویی گفت: دلیل اصرار نهادهای سرمایه گذاری بر ایجاد صنایع تولیدی و کشاورزی ناکارآمد که به تدریج موجب نابودی شهرهای سنتی و فرهنگی می شود کاملا مشخص نیست به خصوص با توجه به رکود فعلی ، این ایجاد مقرون به صرفه هم نیست !

وی افزود: هر گردشگر بطور متوسط معادل ۲۵ بشکه نفت خام به اقتصاد ایران سود می رساند یعنی اگر ما بجای پرورش کارگران صنعتی که تکنولوژِی صنعت درجه۲ و ۳ آن نیز خریدنی و منقرض شده از کشورهای واسطه است ، کاربران و راهنمایان و کارشناسان گردشگری پرورش بدهیم علاوه بر حفظ سرمایه های زیست محیطی و حفظ آثار باستانی و فرهنگی و گسترش زیبایی شهرها در جهت جذب گردشگران و فراهم کردن امکانات برگزاری فستیوالها و کارناوالهای چندهزار نفره به مناسبتهای فرهنگی و هنری ، می توانیم اقتصادی پویا در این صنعت پرنشاط و پاک و جهانی داشته باشیم.

گفت و گو از «میلاد ایزدی» خبرنگار ایسنا منطقه کویر

nekooei.com

اصالت احساس

من از تبار آدمیانم به ورطه تردید

در این کشاکش رفتن به سمت باداباد

و تنها ره آورد من از دست رفته ناب

اصالت احساس است و پاره های کتاب

اصالت احساس کودکانه نیست

تجربه ای ست ز سالها احساس

به خود دروغ می گوییم که می گوییم

زخود دروغ می شنویم که می شنویم

و باز می گوییم

هرچه باداباد…

آلبوم ماچلس از وزارت ارشاد مجوز گرفت

آلبوم ماچلس از وزارت ارشاد مجوز انتشار گرفت.
این آلبوم آکاپلای پلی فنیک با صدای کودکان زیر ۱۰ سال به همراه صدای باس خوانده و ضبط شده است.
آلبوم مذکوز دارای ۱۶ ترک می باشد که در آن بازی های بومی و محلی کرمان و ایران همانند آشق بازی، ماچلس، گردو بازی با زبان موسیقی آموزش داده شده است.

آلبوم ماچلس چهارمین آلبوم موسیقی مسعود نکویی آهنگساز و پژوهشگر کرمانی می باشد.

طنین نغمه‌ها و آوازهای کرمانی در اسپانیا

پیام ما :

طنین نغمه‌ها و آوازهای کرمانی در اسپانیا

طنین نغمه‌ها و آوازهای کرمانی در اسپانیا

نغمه‌ها و آوازهای گروهی با گویش کرمانی مهروطن در رقابتهای بین المللی موسیقی اسپانیا طنین انداز می شود.
گروه بین المللی موسیقی مهروطن به آهنگسازی و رهبری مسعود نکویی با تولید بیش از ۱۰۰ اثر موسیقی با گویش محلی کرمانی و ایرانی به صورت کرال آکاپلا عضو مجمع بین المللی گروه‌های کر جهان (اینترکالتور) است و به تازگی به رقابت‌های بین المللی فستیوال کانتاآل مار دعوت شده است تا آثار چندصدایی با گویش کرمانی و مبتنی برهویت و فرهنگ ایرانی را در این کشور اجرا نماید.

با توجه به اینکه شناساندن فرهنگ کرمان و ایران به جوامع بین المللی با زبان نافذ هنر خصوصا موسیقی با شیوه علمی می تواند بازتاب فرهنگی بسیار خوبی داشته باشد برای این گروه فعال و پویای کرمانی آرزوی موفقیت می نماییم.

این فستیوال از ۱۹ تا ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۶ در کاللای اسپانیا برگزار می گردد.

Powered by Dragonballsuper Youtube Download animeshow